Návod k aréne
Boj v jednoduchosti sa dá rozdeliť na prípravnú fázu a bojovú fázu ktorá pozostáva z 6 častí alebo 3 fázy.
Prípravná fáza
Počas tejto fázy si každý z duelantov môže pripraviť 3 ľubovolné neútočné kúzla (na túto fázu tabuľka rýchlosti kúzliacich neplatí)
Bojová fáza
Začína hráč podľa dohody. (Tu platí tabuľka rýchlosti kúzliacich).
1.časť (1. fáza - útok/ kúzlenie) - Zakúzli hráč č.1
2.časť (2. fáza - obrana/ kúzlenie) - Hráč č.2 smie zakúzliť neútočné kúzlo
3.časť (3. fáza - vyhodnotenie) - Dohliadajúci vyhodnotí situáciu
4.časť (1. fáza - útok/ kúzlenie) - Zakúzli hráč č.2
5.časť (2. fáza - obrana/ kúzlenie) - Hráč č.1 smie zakúzliť neútočné kúzlo
6.časť (3. fáza - vyhodnotenie) - Dohliadajúci vyhodnotí situáciu
Takto sa pokračuje až kým súboj neskončí.
V prípade, že majú duelujúci rozdiel podľa tabuľky rýchlosti kúzenia 2b v tom prípade má daný plusový kúzliaci + jednu 1. a 2. fázu podľa toho v ktorej časti sa nachádza a či začínal (ak začínal má 2x 1.časť a 2x 5.časť ak šiel druhý 2x 2.časť a 2x 4.časť)
Ak je rozdiel rýchlosti 4b daný kúzliaci má + dve 1. a 2. fázy (princíp je rovnaný)
Pozor!!! v prípade ak v časti 3 je vyhodnotený zásah s nejakým efektom často sa stáva že hráč v časti 4 musí reagovať na dané poranenie/ efekt a tým nevyužíva svoju možnosť útoku. V takomto prípade sa stráca časť 5 a pokračuje sa od časti 1.
( to platí aj v prípade, že má hráč dve fáze 1. a 2. !!!)
Príklad
1.časť - útok hr. č.1
2.časť - obrana hr. č. 2
3.časť - obrana hráča č.2 vyhodnotená ako neúspešná zo zásahom a efektom
4.časť - reakcia hr. č 2 na zasiahnutie
5.časť - X
6.časť - X
1.časť - útok hr. č. 1
atď...
Tabuľka rýchlosti kúzlenia
Sv | 0 | Te | 0 | Mo | 0 | El | +1 | Ze | -2 | Vo | 0 | Oh | 0 | Ľa | -1 | Vz | +2 |
Sp |
-1 | Po |
-1 | Mi | +2 | Pi |
0 | Zk |
-1 | Vk |
0 | Ok |
0 | Ľt |
-1 | Vk |
+1 |
Ps |
0 | Mi | 0 | Me | 0 | Pa | +2 | Ka | -2 | Pa | +1 | Om | -1 | Ľm | -1 | Pa | +2 |
Vs | +1 | Ni |
+1 | Mx |
-2 | Kr |
+1 | Km |
-2 | Vm |
-1 | On | +1 | Ľn | -1 | Vm | +2 |